FRANTINA

Stoupání na pásech označeno červenou barvou, zelenou barvou je značen sjezd.

Časová náročnost: ↑ 70-80 min, ↓ 10-20 min

Obtížnost: lehká

Nástup: Centrální parkoviště P1

Náklady: Parkovné - 100 Kč/den

Délka: 7,8 km

Výstup: 514 m

Sjezd: 514 m

Obtížnost sjezdu: červená

Nejvyšší bod: 946 m. n. m.

Vhodné měsíce: I, II, III, XII

Vybavení: skialpinistický set

Možné občerstvení: Chata Pláně pod Ještědem

Základní trasa

Výstup: Parkoviště P1 - Beranova cesta - sjezdovka Liberecká - "Televizní cesta" - sjezdovka Skalka - sjezdovku Nová Skalka - Pláně pod Ještědem - Pláně u transformátoru - Čihadník bývalá lom - Frantina - Černý vrch

Sjezd: sjezdovka Liberecká - Parkoviště P1

Podrobný popis

Zaparkovat auto je možné na parkovišti P1 nebo v případě použití MHD na konečné zastávce tramvaje č. 3 - Horní Hanychov.

Nástup na skialpinistickou trasu Frantina začíná přímo na horní ploše parkoviště, kde se vchází na Beranovu cestu směr kabinová lanovka. Cesta pokračuje do lesa mírně vlevo směr sjezdovka Liberecká. Další křižovatka navádí na "Televizní cestu", která vede přes sjezdovku Skalka a nyní též přes sjezdovku Nová Skalka. Na křivatce se kříží se skialpinistickou cestou Bike a nadále se spojují až na chatu Pláně pod Ještědem. Následuje sjezd přes/po sjezdovce Nové Pláně k rozcestníku červené a žluté turistické značky - Pláně u transformátoru.

Dále po žluté za poslední chalupou ostře vpravo ústící přes louku do lesa k rozcestníku Čihadník - bývalý lom. Pravotočivá zatáčka značená po modré turistické značce, kolem studánky Frantina až na silnici (rozcestník Frantina). Opatrně po silnici, případně sundat lyže kvůli prevenci odřených lyží. Směr vlevo po 100 m silniční cesty pokračuje modrá značená trasa vpravo a vyústí až na Černý vrch.

Odtud začíná druhá část skialpinistické aktivity - sjezd.

Varianta A: Sjezd je možné uskutečnit po sjezdovce pod Lany a nadále po F10.

Varianta B: Liberecká sjezdovka dále Nová Skalka.

Varianta C: Nová skalka

S rokem 2022 přišla vhodná varianta sjezdu po sjezdovce Nová Skalka, která společně se Skalkou vyústí na nástupním bodě - Dolní stanice LD Skalka. Sjezdy je nutné dodržovat dle pravidel "Pravidla provozování skialpinismu ve Skiareálu Ještěd stanovená Horskou službou Jizerské hory ve spolupráci s TMR Ještěd a. s. pro zimní sezónu 2021/2022".

Velká část uvedených tras je v terénu vyznačena, některé úseky jsou také značeny turistickým značením a některé úseky jsou za určitých klimatických podmínek obtížné na orientaci. U slovního popisu tras je proto přiložen kromě mapy soubor obsahující trasu (formát gpx), který si lze stáhnout do přijímače GPS. Každá trasa má daný směr. Trasy lze různě kombinovat, samozřejmě i s dalšími turisticky značenými trasami a s ostatními cestami. V sekci Aktuálně budeme zveřejňovat momentální stav jednotlivých tras.